×

قص رعب : خلف القبور

فى اطار تطوير موقعنا قررت ان انزل واسأل عمال المقابر على ما يرونة اثماء عملهم و بالتأكيد الجميع سيرحب بالقصص الحقيقية اكثر من الخيالية لكن
Like Tree2معجبون
  • 2 أضيفت بواسطة śţǾŘỹ

صورة 'أحمد سمير حسن' الرمزية
قديمة 03 - 03 - 2014, 04:40
المشاركة 1

فى اطار تطوير موقعنا قررت ان انزل واسأل عمال المقابر على ما يرونة اثماء عملهم و بالتأكيد الجميع سيرحب بالقصص الحقيقية اكثر من الخيالية لكن غالياً ما تكون القصص الحقيقية اقل فى الحبكة الدرامية الذي تضاف للقصص الخيالية ولكن فى الحالتين انت دخلت هذا الموضوع لكى تشعر بالرعب وهذا ما ستجده هنا ... فلنبدء القصة
قص رعب : خلف القبور

ذهب الى احدى المقابر القريبة من الحى الذي اسكن فية فى القاهره وظللت ابحث عن شخص من الاشخاص الذين يسكنون بجانب المقابر او ما شابه ولكن اثناء بحثى وجدت صوت رجل فى سن الستين من العمر تقريبا يناديني بصوتة الغليظ :: بتدور على حد هنا يا ابنى
قولتلة : ايوة انا بدور على حد يكون ساكن قريب من هنا او حد من عمال المقابل
قالى : اسمه اية
قولتله : لا انا مش بدور على حد معين انا بس عايز اى حد شغال هنا أتكلم معاه شوية
قالى: اؤمرنى انا شغال هنا بقالى تقريبا 15 سنة
قولتلة: بجد طيب بتشتغل اية .. ؟
قالى: انا بدأت اقلق منك انت عايز اية بالظبط
قولتله: ابداً والله مفيش حاجه انا احمد سمير بكتب قصص رعب وكده و مصمم مواقع فكنت عايز اجى هنا اسمع قصص حقيقية لان اعرف ان ديماً الناس الى بتبقى ساكنة او شغاله جنب المقابر بيبقى عندهم قصص كتير من دى
ابتسم ابتسامه سخرية وقالى يعنى انت عايزنى احكيلك حواديت
قولتله : لا مش قصدى انا عايز بس تحكيلى لو كنت شوفت حاجه قبل كده من الجن او حصل معاك موقف وهديك المبلغ الى انت عايزة
أبتسم وقالى طيب تعاله معايا انا هحكيلك الى انت عايزة
قولتلة : هو اسم حضرتك اية ؟؟
قالى : ابراهيم
قولتله : تشرفنا يا عم ابراهيم
روحنا بيته وكان فعلا جنب المقابر
قعدنا وعمل الشاي وبعدين قالى قولى بقى عايز تعرف اية
قولتلة: احكيلى اى موقع حصلك قبل كده
قالى: احنا يعتبر عايشين مع بعض هنا يا ابنى
انا بصراحه زهقت وقولتلة طيب احكى
قالى: مثلا انا فى البداية اول لما جيت اشتغل هنا كنت بخاف جدا وكانت فكره انى اشتغل فى المقابر اصلا بتخوفنى قولتلة انت مقولتليش انت بتشتغل اية هنا يا عم ابراهيم لقيتة بصلى كده بصه خوفتنى وقالى متقاطعش كلامى سكت وكمل كلامة قالى انا من اول يوم هنا فى الشغل بدء يظهرلى حاجات قولتلة حاجات اية يعنى بصلى المره دى من غير ما يتكلم انا سكت خالص
قالى: مثلا كنت ببقى قاعد بليل اشوف خيال حد ماشى واروح اشوف فى اية ملاقيش حد نهائي واسمع اصوت بتنادى على اسمى وبرضوا مش بلاقى حاجه وكنت بسمع صوت خبط وحاجات بتتكسر انا بصتلة وقولتلة بتتكسر ازاى يعنى بصلى بصه كده انا فهمت منها كلمة اخرس ومردش عليا
كمل كلامة وقالى لحد لما بقيت ابقى بقعد استنى كل يوم الوقت الى بيقولوا اسمى فية وببقى قاعد سكات يعنى اتعودت على كده
قولتلة: يعنى مبقتش تخاف قالى اخاف من اية انا لسة هحكيلك الباقى
قالى: انا كنت بعمل الشاى واطلع اشربة بره فى المقابر كنت مثلا يبقى الشاى جنبى ولقيهوش او الاقية خلصان قولتلة مش ممكن حد بيهزر معاكى بصلى كده وبنبرة حاده قالى هيهزر فى المقابر يا استاذ بصراحه انا حسبت بالغباء بس سبته يكمل
قالى: انا بعد كده اتعودت بقيت اعمل اتنين شاى
قولتلة: وبيشربوا برضوا
قالى : لا مكنتش بلاقى الاتنين
قالى : وكان فى مره جه واحد اسمة الاستاذ معتز اتعرفت عليه و شربنا الشاى مع بعض وكان بييجي يقعد معايا هنا كان دايماً بيقعد مكان ما انت قاعد كده وفى الاخر اختفى روحت اسأل عليه عرفت انه كان ميت من 3 سنين
قولتلة : مين الى كان بييجي يقعد معاك
قالى : مش محتاجه ذكاء اكيد عفريتة
وبعدين انا قولتلى معلش يا عم ابراهيم انا لازم امشى علشان الوقت اتأخر وهبقى اجى اكمل معاك الحوار بكره قالى براحتك يا ابنى هستناك بكره وانا ماشى بفكر فى الى الراجل ده قالة يا ترى حقيقي ولا كدب لقيت واحد بينادى عليا قالى انت رايح فين قولتلة : لا ده انا كنت قاعد مع ابراهيم هنا
قالى: عم ابراهيم مين
قولتلة عم ابراهيم الى ساكن فى البيت الى هناك ده
ضحك وقالى : عم ابراهيم ميت بقالة 7 سنين ....
انتظروا الجزء الثانى وتعرفوا على قصه عم ابراهيم ومن الذى كنت أتحدث معه
أحمد سمير


المصدر : أرعبنى شكرا

قص رعب : خلف القبور - أرعبنى شكرا
المشاهدات 1419 | التعليقات 14
قديمة 03 - 03 - 2014, 05:32
المشاركة 2
صورة 'śţǾŘỹ' الرمزية
śţǾŘỹ
:: عضو نشيط ::
تاريخ الإنضمام: 01 - 01 - 2012
رقم العضوية : 102220
الدولة : المدينة المنورة
المشاركات: 655
2
افتراضي رد : قص رعب : خلف القبور
اعجبتني القصة صراحة وسجلت دخول عشان ارد عليك

لكن في نقطة معينة دايم تعذبني الى وهي الجزء الثاني

الافضل سرد القصة كاملة حتى الشخص ما يفوت نقاط من الجزء الاول

احترامي لك
أحمد سمير حسن و STEPS.COM.SE معجبون بهذا .
دعم فني سعودي
ارشفة حماية اصلاح اخطاء

لتواصل عبر السكايب يرجى اضافة الحساب التالي

Avmaz.com
قديمة 03 - 03 - 2014, 05:42
المشاركة 3
صورة 'أحمد سمير حسن' الرمزية
أحمد سمير حسن
:: عضو نشيط ::
تاريخ الإنضمام: 21 - 09 - 2013
رقم العضوية : 216543
الدولة : مصر
العمر: 22
المشاركات: 615
5
افتراضي رد : قص رعب : خلف القبور
أن شاء الله القصص الجاية كلها هتبقى من جزء واحد
قديمة 04 - 03 - 2014, 20:32
المشاركة 4
صورة 'أحمد سمير حسن' الرمزية
أحمد سمير حسن
:: عضو نشيط ::
تاريخ الإنضمام: 21 - 09 - 2013
رقم العضوية : 216543
الدولة : مصر
العمر: 22
المشاركات: 615
5
افتراضي رد : قص رعب : خلف القبور
فى انتظار اراء باقى الاعضاء لكي اكمل الجزء الثانى
قديمة 04 - 03 - 2014, 21:09
المشاركة 5
تاريخ الإنضمام: 21 - 11 - 2012
رقم العضوية : 172114
المشاركات: 8
افتراضي رد : قص رعب : خلف القبور
ب انتظار الجزء الثاني , تسلم
قديمة 04 - 03 - 2014, 21:38
المشاركة 6
صورة 'Blanda' الرمزية
Blanda
||| عضو التميز |||
تاريخ الإنضمام: 06 - 01 - 2007
رقم العضوية : 31497
الدولة : !i! Mon Monde PriVé i
المشاركات: 11,471
24
افتراضي رد : قص رعب : خلف القبور
شكلا قصة حلوة
تمنيت حدا يحكيها الي بدون ماقراء انا ههه لحتى نام
في انتظار جزء ثاني
بالـ خ ـدمـٍﮧ

-•♥♥•-

Skype: [email protected]r


Services:Design
قديمة 04 - 03 - 2014, 22:22
المشاركة 7
صورة 'فتآوي ..' الرمزية
فتآوي ..
:: عضو نشيط ::
تاريخ الإنضمام: 11 - 08 - 2012
رقم العضوية : 156465
الدولة : الامارات - #دبي ! UaE
المشاركات: 1,802
3
افتراضي رد : قص رعب : خلف القبور
وأنت كل قصصك ومواضيعك " رعب وسحر وجن ، ورعب " ؟ ما في شي رعب في المحتوى للاسف

+ قصص من نسج خيال
قديمة 05 - 03 - 2014, 19:25
المشاركة 8
صورة 'أحمد سمير حسن' الرمزية
أحمد سمير حسن
:: عضو نشيط ::
تاريخ الإنضمام: 21 - 09 - 2013
رقم العضوية : 216543
الدولة : مصر
العمر: 22
المشاركات: 615
5
افتراضي رد : قص رعب : خلف القبور
شكرا للجميع وان شاء الله الجزء الثانى قريبا
اما اخى mna7i : شكرا لردك ونعم القصص خيالية و فى القصص القادمة احاول ان اجعلها مرعبه اكثر وسوف اتنوع فى نوع القصص ومش هيكون الكل رعب
شكرا لكم مره اخرى
قديمة 05 - 03 - 2014, 20:32
المشاركة 9
صورة 'فتآوي ..' الرمزية
فتآوي ..
:: عضو نشيط ::
تاريخ الإنضمام: 11 - 08 - 2012
رقم العضوية : 156465
الدولة : الامارات - #دبي ! UaE
المشاركات: 1,802
3
افتراضي رد : قص رعب : خلف القبور
شكرا لك ، بس على فكره / القصة الي نسجتها أنت ، شبيها بـ مسلسل طاش ما طاش ، حلقة .. ألزار
قديمة 05 - 03 - 2014, 22:39
المشاركة 10
صورة 'أحمد سمير حسن' الرمزية
أحمد سمير حسن
:: عضو نشيط ::
تاريخ الإنضمام: 21 - 09 - 2013
رقم العضوية : 216543
الدولة : مصر
العمر: 22
المشاركات: 615
5
افتراضي رد : قص رعب : خلف القبور
شكرا لك ، بس على فكره / القصة الي نسجتها أنت ، شبيها بـ مسلسل طاش ما طاش ، حلقة .. ألزار
لا يا صديقى انا كل ما اعرفه عن طاش ما طاش ان بطلة ناصر مقدم عرب جوت تالنت
قديمة 16 - 03 - 2014, 01:29
المشاركة 11
صورة 'أحمد سمير حسن' الرمزية
أحمد سمير حسن
:: عضو نشيط ::
تاريخ الإنضمام: 21 - 09 - 2013
رقم العضوية : 216543
الدولة : مصر
العمر: 22
المشاركات: 615
5
افتراضي رد : قص رعب : خلف القبور
اسف ع التأخير فى الجزء التانى و خلال ساعه بالكتير هيكون جاهز ان شاء الله
قديمة 16 - 03 - 2014, 19:22
المشاركة 12
صورة 'uae user' الرمزية
uae user
.:: عضو متألق ::.
تاريخ الإنضمام: 16 - 07 - 2009
رقم العضوية : 68215
الدولة : الامارات
العمر: 49
المشاركات: 6,905
85
افتراضي رد : قص رعب : خلف القبور
دفعت له كام ؟
+ سلام عليكم ورحمة الله وبركاته

++ للتواصل من هنا فقط[/B]


منتديات الطريق إلى الله
قديمة 17 - 03 - 2014, 09:57
المشاركة 13
صورة 'T4Serv.com.eg' الرمزية
T4Serv.com.eg
:: صاحب موقع إستضافه ::
تاريخ الإنضمام: 01 - 01 - 2009
رقم العضوية : 64074
الدولة : T4serv.com.eg
المشاركات: 8,405
2
افتراضي رد : قص رعب : خلف القبور
القصه قالها قبل كدا احمد يونس على اذاعه نجوم أف أم فى برنامج ع القهوه . فالمفروض يكون المصدر . اذاعه نجوم اف ام

ايضا عندك اخطاء املائيه كثيره جدا .


وفقك الله
قديمة 18 - 03 - 2014, 01:16
المشاركة 14
صورة 'قلم شفاف' الرمزية
قلم شفاف
:: عضو نشيط ::
تاريخ الإنضمام: 07 - 04 - 2006
رقم العضوية : 23992
الدولة : الامارات العربية المتحدة
المشاركات: 572
3
افتراضي رد : قص رعب : خلف القبور
وقولتلة = وقلت له
خوفتنى = خوفتني
لى = لي
بصلى = بص لي أو بصلي
دى = دي
الباقى = الباقي
اسمة = اسمه
عفريتة = عفريته
قالة = قال له

ككاتب قصص المفترض ان تهتم باتقان اللغة العربية اولا من ناحية نحوية واملائية ومن ثم تؤلف قصص

ايضا قصصك عبارة عن خليط من قصص فلكلورية تناقلها الاباء عن الاجداد واصبحت بالية ويلزمك تفتح افاق لفكرك لابتكار افكار جديدة

ايضا .. لا ارى اي رعب في قصصك وانت غير متقن نهائيا لاسلوب تأليف القصص وسرد احداثها
قديمة 18 - 03 - 2014, 11:49
المشاركة 15
صورة 'Utdcom.com' الرمزية
Utdcom.com
:: صاحب موقع إستضافه ::
:: وسيط مالي معتمد ::
:: لركن التجارة الإلكترونية ::
تاريخ الإنضمام: 01 - 01 - 2012
رقم العضوية : 104093
الدولة : مصر
المشاركات: 12,155
8
افتراضي رد : قص رعب : خلف القبور
أتمنى لك التوفيق في مشوارك
المتحدة لحلول الأعمال

خدمة العملاء (Call Center): من داخل مصر 01008283999 - من خارج مصر : 01008283999 (002) WhatsApp & Telegram

# دليل استخدام مركز إتصال خدمة العملاء:
للتحدث مُباشرة لأحد موظفى خدمة العملاء إضغط الرقم 0 أو إنتظر لحظات بعد سماع رسالة الترحيب وسيتم تحويلك بشكل تلقائى
يُمكنك أيضًا الإختيار من القائمة الرئيسية: { لخدمات الوساطة والتجارة الإلكترونية إضغط الرقم 1 } { لخدمات إستضافة المواقع إضغط الرقم 2 } { لخدمات البرمجيات إضغط الرقم 3 }

 
اضافة رد
 

الكتاب الرائع الثقة والاعتزاز بالنفس للكاتب: إبراهيم الفقى رموز على جدار البيت ..

أدوات الموضوع ابحث في الموضوع
ابحث في الموضوع:

البحث المتقدم
طرق العرض


الساعة معتمدة بتوقيت جرينتش +3 . الساعة الآن : 12:27.
المعهد غير مسؤول عن أي اتفاق تجاري أو تعاوني بين الأعضاء
فعلى كل شخص تحمل مسئولية نفسه إتجاه مايقوم به من بيع وشراء وإتفاق وأعطاء معلومات موقعه
التعليقات المنشورة لا تعبر عن رأي معهد ترايدنت ولا نتحمل أي مسؤولية قانونية حيال ذلك (ويتحمل كاتبها مسؤولية النشر)

جميع الحقوق محفوظة Traidnt 2019
  • 00966138651070
  • 00966138648289
  • 2051033691
Powered by vBulletin® Version 3.8.11 .Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd
SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.