×

حكم مبارك سينتهي خلال شهور.. والانتخابات البرلمانية المقبلة '' ستزور ''

اقتباس : المشاركة التي أضيفت بواسطة : tatwerweb.com مصر ضايعه لان اى حزب علمانى من الطبيعى موالى للغرب مصر تحتاج حزب اسلامى ينشر العدل فى
قديمة 08 - 09 - 2010, 16:13
المشاركة 16
صورة 'صعيدى طموح' الرمزية
صعيدى طموح
:: عضو نشيط ::
تاريخ الإنضمام: 01 - 01 - 2009
رقم العضوية : 64165
المشاركات: 4,085
2
افتراضي
مصر ضايعه

لان اى حزب علمانى من الطبيعى موالى للغرب

مصر تحتاج حزب اسلامى ينشر العدل فى مصر ولا تسرق ثرواته ولا تكون له اى علاقه او ضغوط غربية

اما اى حزب غير اسلامى اول ما يمسك الحكم سوف يعلن ولاءه للغرب

ومصر لن تخرج عن الحزب الوطنى لانه مزور ومسك كل ما هو ليس امين مناصب

واللى مش حاسس باللى بيحصل بمصر يبقا ما بيشوف

للاسف مش موجود حزب إسلامى فى مصر

s3edy_1(@)hotmail.com


للأتصال 16140 من داخل جمهورية مصر العربية

سير الثورة : تونس > مصر
من سيكون بعدها : ليبيا - الأردن - الجزائر - المغرب - سوريا - قطر - السعودية - البحرين - عمان - الكويت
قديمة 08 - 09 - 2010, 16:16
المشاركة 17
صورة 'سآري الليل' الرمزية
سآري الليل
:: عضو نشيط ::
تاريخ الإنضمام: 14 - 05 - 2006
رقم العضوية : 24783
الدولة : k$a
المشاركات: 3,133
افتراضي
امسك قردك لآيجيك اقرد منه
قديمة 08 - 09 - 2010, 16:20
المشاركة 18
صورة 'lifeline4host.com' الرمزية
lifeline4host.com
:: عضو نشيط ::
تاريخ الإنضمام: 15 - 10 - 2009
رقم العضوية : 72529
الدولة : مصــ أم الدنيا ـر
المشاركات: 1,198
افتراضي
هو أنا أ,ل حاجه لفتت نظرى الدبله الدهب فعلا
بس يظهر أن الناس بتاخد بالها من المظاهر
مش من الى بالداخل
البرادعى لو عايز يتمنظر وياخد سمعه(كان غير الدبله الدهب)
ومكنش وصلت ليه كل الإتهامات أنه ملحد وأنه كذا وكذا
عادى كل واحد وليه مبادئه وأهم حاجه أن البرادعى مش هينزل الإنتخابات إلا بعد التغير..!!
يبقى دا دليل على إيه
أما عن أن مصر هتضيع بعد مبارك
فكده كده أصلا العالم الإسلامى مش هيرجع إلا أما مصر تحتل وتبدأ تسترد قوتها وعزتها وعزة أشقائها العرب
فكما يقول المثل مصر الشمعه التى تحترق من أجل أشقائها العرب :D
وكما قال الشيخ الشهيد أحمد ياسين(مؤسس حماس)
النصر هيجى من مصر
الله يكون فى عوننا ويصبرنا على البلاء
████████
..█EGYPT██
████████
اللهم آحفظ مصر من الظالمين
مطلوب دوره مدفوعه في تعلم وحماية وإختراق لينوكس بمصر
01112340041

سوريآآآآ
قديمة 08 - 09 - 2010, 16:23
المشاركة 19
صورة 'lifeline4host.com' الرمزية
lifeline4host.com
:: عضو نشيط ::
تاريخ الإنضمام: 15 - 10 - 2009
رقم العضوية : 72529
الدولة : مصــ أم الدنيا ـر
المشاركات: 1,198
Icon30
اقتباس
للاسف مش موجود حزب إسلامى فى مصر
هو فى بس الحكومه مهاجماه
بمسلسل الجماعه :D
مهو الإخوان كان حزب إسلامى..بس مش معترف بيه ...لأنه بيوعى الشعب وبيفهمه الدين والسياسه
يعنى خدمه دبل هههههه
فبالتالى هيأثر على الناس ويخليهم يرجعوا لعزهم..وماما أمريكا مش عايزه كده..والحكومه لازم تبر ماماتها أمريكا..علشان بر الأم واجب
يلا بلاش ندخل ف مواويل..الله يكون فى عون المسلمين كلهم قبل المصريين..يارب نرجع لمجدنا..
████████
..█EGYPT██
████████
اللهم آحفظ مصر من الظالمين
مطلوب دوره مدفوعه في تعلم وحماية وإختراق لينوكس بمصر
01112340041

سوريآآآآ
قديمة 08 - 09 - 2010, 16:39
المشاركة 20
صورة 'eslam90' الرمزية
eslam90
:: عضو نشيط ::
تاريخ الإنضمام: 21 - 01 - 2010
رقم العضوية : 77304
الدولة : ام الدنيا
المشاركات: 1,646
افتراضي
البرادعي يا جماعه انتو مخدوعين فيه مش عارف ليه انت بتجرو وراه

و الله هيكون اسود رئيس جالنا


اولا الراجل ده سبب من اسباب الهجوم علي العراق زائد انه بتاع امريكا يمين يمين شمال شمال


سايب اسرائيل اللي عندها نووي و ماسك في اللي ناويه تعمل


و راجل طول عمره عايش بره ميعرفش حاجه عن البلد


انا عن نفسي هنتخب حمدين صباحي راجل محترم و مننا و معروف بكرهه لامريكا و لازم نقف جنبه
التعديل الأخير كان بواسطة eslam90; 08 - 09 - 2010 الساعة 17:25
قديمة 08 - 09 - 2010, 16:50
المشاركة 21
صورة 'جـروح إنسآن' الرمزية
جـروح إنسآن
.:: عضو متألق ::.
تاريخ الإنضمام: 01 - 01 - 2009
رقم العضوية : 63932
الدولة : حيث الهدوء
المشاركات: 6,279
4
افتراضي
البرادعى هيسلم مصر لامريكا كما فعل فى العراق الشقيق
أستغفر الله العظيم ... رب العرش العظيم

سبحان الله وبحمده ... سبحان الله العظيم

[ استودعكم الله الذي لا تضيع ودائعه ... وداعا يا أصدقاء ترايدنت ]
قديمة 08 - 09 - 2010, 17:02
المشاركة 22
صورة 'محمد عباس مصطفى' الرمزية
محمد عباس مصطفى
:: عضو نشيط ::
تاريخ الإنضمام: 15 - 10 - 2009
رقم العضوية : 74273
الدولة : Egypt
المشاركات: 3,601
5
افتراضي
اهدوا يا شباب ترايد نت ليس سياسى
اللى اتلسع من الشربا
ينفخ فى الزبادى
إسم الشركة : النور اون لاين لخدمات الويب المتكاملة
صاحب الشركة : محمد عباس مصطفى
الخدمات : تصميم - برمجة - دعم فنى - ارشفة - هاكات - خدمات اخري
الهاتف : 00201223011523
بريد : [email protected]
رابط الشركة : WwW.ElNoorOnline.CoM
قديمة 08 - 09 - 2010, 17:25
المشاركة 23
صورة 'eslam90' الرمزية
eslam90
:: عضو نشيط ::
تاريخ الإنضمام: 21 - 01 - 2010
رقم العضوية : 77304
الدولة : ام الدنيا
المشاركات: 1,646
افتراضي
مصر ضايعه

لان اى حزب علمانى من الطبيعى موالى للغرب

مصر تحتاج حزب اسلامى ينشر العدل فى مصر ولا تسرق ثرواته ولا تكون له اى علاقه او ضغوط غربية

اما اى حزب غير اسلامى اول ما يمسك الحكم سوف يعلن ولاءه للغرب

ومصر لن تخرج عن الحزب الوطنى لانه مزور ومسك كل ما هو ليس امين مناصب

واللى مش حاسس باللى بيحصل بمصر يبقا ما بيشوف
قديمة 08 - 09 - 2010, 19:51
المشاركة 24
صورة 'أحمد' الرمزية
أحمد
:: عضو نشيط ::
تاريخ الإنضمام: 20 - 01 - 2010
رقم العضوية : 76709
العمر: 9
المشاركات: 2,964
20
افتراضي
حكم مبارك سينتهي خلال شهور.. والانتخابات البرلمانية المقبلة '' ستزور ''
حكم مبارك سينتهي خلال شهور.. والانتخابات البرلمانية المقبلة '' ستزور ''
حكم مبارك سينتهي خلال شهور.. والانتخابات البرلمانية المقبلة '' ستزور ''



توقع محمد البرادعي المرشح الرئاسي المحتمل في الانتخابات القادمة حدوث تغيير في الحكم في مصر العام القادم ودعا إلى مقاطعة الانتخابات البرلمانية التي تجري في نوفمبر القادم قائلا أنها "ستزور" على حد تعبيره .
وصرح البرادعي بأن العصيان المدني السلمي سيكون الورقة الاخيرة إذا استمرت الدولة في تجاهل مطالبات بالاصلاح، وحث انصاره على جمع ما بين مليونين أو ثلاثة ملايين توقيع بحلول نهاية العام.
وقال البرادعي لمئات من انصاره مساء الاثنين فى حفل إفطار بمناسبة مرور عام على بدء حملته المطالبة بالإصلاح "لسنة والشهور القادمة ستكون حاسمة وسنرى تغييرا في حكم مصر" .
وأضاف البرادعي "الانتخابات البرلمانية على الأبواب والنظام لم يستجب لمطالبنا، أي شخص يشترك في الانتخابات سواء مرشح او ناخب يخالف ضميره القومي"، مؤكداً أن مقاطعة الانتخابات ستنزع الشرعية عن النظام.
وقال محللون سياسيون أن مقاطعة الانتخابات البرلمانية يمكن أن تزيد المخاطر في الانتخابات الرئاسية التي تجري عام 2011، حيث لم يكشف الرئيس حسني مبارك (82 عاما) ما إذا كان سيرشح نفسه للانتخابات الرئاسية القادمة، لكن عددا كبيرا من المصريين يعتقدون انه سيحاول دفع ابنه جمال (46 عاما) إلى السلطة إذا لم يخض الانتخابات القادمة بنفسه.
وينفي الأب والابن أي خطط للتوريث لكن مسؤولين من الحزب الحاكم رحبوا بفكرة ترشح مبارك للرئاسة مجددا، كما اكدوا أيضا على حق الابن في الترشح ورحبوا بذلك.
وكرر البرادعي المدير العام السابق للوكالة الدولية للطاقة الذرية رفضه خوض الانتخابات الرئاسية عام 2011 دون إجراء تعديلات دستورية، كما حمل البرادعي الحزب الحاكم مسؤولية انتشار الفقر في مصر وعدم احترام حقوق الانسان.
وقال :" نحن المصريين شعب صبور ولكن للصبر حدودا... والعصيان المدني السلمي هو الورقة الاخيرة إذا لم يستجب النظام للتغيير" .
وتصاعدت الأصوات المطالبة بمقاطعة الانتخابات البرلمانية في نوفمبر بعد أن اكتسح الحزب الوطني برئاسة مبارك انتخابات مجلس الشورى المجلس الاعلى في البرلمان المصري وهيمن على معظم مقاعده.
ومن جانبها، شكت جماعات مدافعة عن حقوق الانسان من حدوث انتهاكات بينما أصرت الحكومة على أن انتخابات الشورى كانت نزيهة، موضحة أن المعارضة في مصر مازالت منقسمة على نفسها .
ويقول الإخوان المسلمون وهم أكبر تكتل معارض في البلاد ويشغلون 88 مقعدا في البرلمان وحزب الوفد الليبرالي أنهم سيخوضون الانتخابات.
يذكر أن الجمعية الوطنية للتغيير التي يتزعمها البرادعي قد نزلوا إلى الشوارع لجمع التوقيعات على بيان "معا سنغير" .
وعلى الرغم من رفض الإخوان المسلمين مقاطعة الانتخابات إلا أنهم تعاونوا مع أنصار البرادعي في جمع التوقيعات والتي اقتربت من مليون توقيع حتى الان.
وأضاف البرادعي: "لدينا ما يقرب من مليون توقيع ونرى أنه في نهاية العام سنحصل على اثنين الى ثلاثة ملايين توقيع".
والجدير بالذكر أن البيان المطالب بالتغيير يعدد سبعة مطالب منها السماح للمستقلين بخوض الانتخابات الرئاسية والاشراف القضائي على الانتخابات وإنهاء قانون الطوارئ المفروض في مصر منذ ثلاثة عقود والذي يقول منتقدون انه يستغل لاخماد المعارضة، ومن المتوقع أن يستأنف البرادعي الذي قضى في الخارج شهرين حملته لكسب تأييد الناخبين الثلاثاء بلقاء مع العمال في العاصمة المصرية القاهرة.
المصدر


يطلع مين محمد البرادعى ؟؟!

البرادعي هو اللي وقّع وسمح بضرب العراق عندما رفض الاجنبي سابقه (ايكوس) بضربها
على صوتك بقى خلى اللى عايزين الراجل دا يسمعوا أصلهم فاكرينه ملاك وميعرفوش انه تابع لأمريكا

البرادعى هيسلم مصر لامريكا كما فعل فى العراق الشقيق
واحد بيقبض من أمريكا >> أكيد 100 % هيبيع البلد من أول يوم

مصر ضايعه

لان اى حزب علمانى من الطبيعى موالى للغرب

مصر تحتاج حزب اسلامى ينشر العدل فى مصر ولا تسرق ثرواته ولا تكون له اى علاقه او ضغوط غربية

اما اى حزب غير اسلامى اول ما يمسك الحكم سوف يعلن ولاءه للغرب

ومصر لن تخرج عن الحزب الوطنى لانه مزور ومسك كل ما هو ليس امين مناصب

واللى مش حاسس باللى بيحصل بمصر يبقا ما بيشوف
قول الإخوان المسلمين وخلاص

على فكره لو الإخوان مسكوا الحكم مش هتعرف تكتب تانى فى أى موضوع سياسى خاص بمصر ومش هتلاقى حد بيخرج يعمل مظاهرات وبعدين الإخوان كل همهم المال و السلطه

هو فى بس الحكومه مهاجماه
بمسلسل الجماعه :D
مهو الإخوان كان حزب إسلامى..بس مش معترف بيه ...لأنه بيوعى الشعب وبيفهمه الدين والسياسه
يعنى خدمه دبل هههههه
فبالتالى هيأثر على الناس ويخليهم يرجعوا لعزهم..وماما أمريكا مش عايزه كده..والحكومه لازم تبر ماماتها أمريكا..علشان بر الأم واجب
يلا بلاش ندخل ف مواويل..الله يكون فى عون المسلمين كلهم قبل المصريين..يارب نرجع لمجدنا..
شعب ايه دا اللى هى بتوعيه وتفهمه الدين والسياسه ؟؟

وبعدين يكفى ان شعاراتهم مستفزه ،، دا غير انهم ورا كل المصايب اللى فى البلد

الإخوان دول بيفكرونى بأخوا يوسف شعبان فى مسلسل مش فاكر اسمه كان كل شويه يقول (( قال الله وقال الرسول )) وهو أساسا كان إرهابى وحرامى

البرادعي يا جماعه انتو مخدوعين فيه مش عارف ليه انت بتجرو وراه

و الله هيكون اسود رئيس جالنا


اولا الراجل ده سبب من اسباب الهجوم علي العراق زائد انه بتاع امريكا يمين يمين شمال شمال


سايب اسرائيل اللي عندها نووي و ماسك في اللي ناويه تعمل


و راجل طول عمره عايش بره ميعرفش حاجه عن البلد


انا عن نفسي هنتخب حمدين صباحي راجل محترم و مننا و معروف بكرهه لامريكا و لازم نقف جنبه
فعلا هيودى البلد فى داهيه لو مسك الحكم + هو اساسا عمره ما هينجح فى الانتخابات + أعتقد ان ممنوع حد معاه جنسيه أخرى غير المصريه انه يرشح نفسه + واحد قاعد بقاله 100 سنه بره ومبيجيش مصر غير كل فتره يقعد 24 ساعه ويمشى >> يبقى دا لو مسك الحكم هيحكم الشعب من بره ولا هيتعامل ازاى اصلا مع شعب هو ميعرفش اى حاجه عنه

بالنسبه لـ حمدين صباحى >> دا بتاع حزب الأمه صح ؟؟

أعتقد انه كبير فى السن

اهدوا يا شباب ترايد نت ليس سياسى
اللى اتلسع من الشربا
ينفخ فى الزبادى
ما انت اللى كاتب الموضوع
|| هى و هو - خواطر - PDF ||

كانت ومازالت ،،،
قديمة 08 - 09 - 2010, 20:01
المشاركة 25
صورة 'شباب الجنة' الرمزية
شباب الجنة
:: عضو نشيط ::
تاريخ الإنضمام: 14 - 01 - 2010
رقم العضوية : 75319
الدولة : عمر الغربة ياواد ماتفيد
المشاركات: 776
قديمة 08 - 09 - 2010, 20:04
المشاركة 26
صورة 'كواليس' الرمزية
كواليس
عضو شرف
تاريخ الإنضمام: 07 - 12 - 2006
رقم العضوية : 29129
الدولة : ツ China
العمر: 33
المشاركات: 11,308
افتراضي
باختصار
هذه المواضيع او بالاصح الردود السابقة
ليس لها مكان في ترايدنت

يغلق
يارب ان [ ضاقت ] قلوب الناس عن ما فيّ من خير فـعفوك لا يضيق
http://ask.fm/rose0s/
 
مغلق
 

بيان من الديوان الملكي بأن غدا هو المكمل للثلاثين من رمضان في السعودية رسالة جوال تم قبولك من ALADL - TWASL

أدوات الموضوع ابحث في الموضوع
ابحث في الموضوع:

البحث المتقدم
طرق العرض


الساعة معتمدة بتوقيت جرينتش +3 . الساعة الآن : 03:27.
المعهد غير مسؤول عن أي اتفاق تجاري أو تعاوني بين الأعضاء
فعلى كل شخص تحمل مسئولية نفسه إتجاه مايقوم به من بيع وشراء وإتفاق وأعطاء معلومات موقعه
التعليقات المنشورة لا تعبر عن رأي معهد ترايدنت ولا نتحمل أي مسؤولية قانونية حيال ذلك (ويتحمل كاتبها مسؤولية النشر)

جميع الحقوق محفوظة Traidnt 2019
  • 00966138651070
  • 00966138648289
  • 2051033691
Powered by vBulletin® Version 3.8.11 .Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd
SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.